Sandbergs Trädgård & Service

KÖPVILLKOR

Detta är köp- och leveransvillkor för våra svenska kunder.

Köp- & Leveransvillkor

Här finner du all information du kan behöva.

Välkommen till våra köp- och leveransvillkor! Vi är glada att du har valt att handla hos oss. För att säkerställa en smidig och trevlig köpupplevelse, är det viktigt att du är väl informerad om våra villkor för köp och leverans. Nedan finner du all nödvändig information för att göra din shoppingresa hos oss så enkel och problemfri som möjligt.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller behöver ytterligare assistans. Vi ser fram emot att ge dig bästa möjliga service och att få leverera dina produkter till dig på ett säkert och effektivt sätt!

1. Om Köpvillkoren

1.1 Dessa köpvillkor (”Köpvillkoren”) gäller alla köp som du gör från stos.nu (”Webbplatsen”). Du accepterar Köpvillkoren i samband med att du genomför ett köp på Webbplatsen.

1.2 Avtal ingås med Sandbergs Trädgård & Service AB, 559157-2126, Öjavägen 4, Flen Sverige. (”Säljaren”, ”oss” eller ”vi”).

1.3 Om du vill komma i kontakt med oss kan du kontakta oss på info@stos.nu eller 0157-70400

2. Beställningar

För att genomföra ett köp behöver du ha rätt att ingå avtal enligt tillämplig lag. Det innebär att du normalt behöver vara minst 16 år för att handla med direktbetalning för egna pengar eller minst 18 år för att handla på kredit. Vi använder Klarna som betallösning.

3. Bekräftelse av beställning

När du har slutfört ditt köp får du notis om detta via betallösningen i samband med köpet.

4. Priser och information

4.1 De priser som gäller för ditt köp anges i samband med din beställning på Webbplatsen. Alla priser inkluderar gällande moms. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter, som anges separat i kassan.

4.2 Om priset på en produkt eller informationen om en produkt som anges på Webbplatsen är felaktig och du insåg eller borde ha insett detta vid tidpunkten för beställningen, kommer priset eller informationen inte att gälla för köpet. I sådana fall kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt efter att vi har upptäckt felet.

4.3 Alla bilder på Webbplatsen som visar en produkts utseende kan inte garanteras återge produktens exakta utseende, till exempel på grund av att bildskärmen kan påverka färgåtergivningen, även exempelbilder kan förekomma. Våra produkter som är eller innehåller delar av naturmaterial kan även ha naturliga skiftningar och produktens utseende kan även variera mellan olika produktionstillfällen.

5. Betalning

5.1 Tillsammans med vår betaltjänstleverantör Klarna, erbjuder vi olika betalningsalternativ och du kan själv välja vilket betalningsalternativ som du vill använda. De möjliga betalningsalternativ som du kan välja mellan framgår alltid på Webbplatsen samt i samband med din beställning. Beroende på vilket alternativ du väljer kan extra kostnader tillkomma. Du hittar fullständig information om samtliga betalningsalternativ och eventuella tillkommande kostnader på klarna hemsida. 

5.2 Du kommer i samband med att du genomför ett köp hos oss ingå ett separat avtal om betalning med Klarna, för Klarnas avtal se deras webb.

6. Presentkort

Vi har ännu inte aktiverat möjligheten att köpa Presentkort men kan bli aktuellt i framtiden. Då Kommer info visas här.

7. Frakt och leverans

Kund hämtar i butik

7.1 Fraktkostnad

När du handlar hos oss tillkommer ingen fraktkostnad då du som kund hämtar dina inköpta varor.
Om överenskommelse om leverans sker, debiteras en kostnad för detta beroende på fraktavgifter eller överenskomna transportkostnader.

7.2 Leveranstid

Den förväntade leveranstiden avtalas och gäller enligt överenskommelse.

7.3 Ej uthämtade paket

Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans. 

8. Erbjudanden, rabattkoder och gåvor

Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer, rabattkoder, gåvor och andra erbjudanden (”Erbjudanden”). Sådana Erbjudanden gäller endast under den tid som anges i samband med ett sådant Erbjudande och med de villkor som anges i samband med Erbjudandet. Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen framgår.

Du behöver ange eventuell kod eller på annat sätt aktivera det aktuella Erbjudandet innan du slutför köpet för att kunna ta del av Erbjudandet. Om du returnerar beställda produkter kan det innebära att du inte längre uppfyller de villkor som gäller för Erbjudandet, vilket kan medföra att du behöver returnera eventuell gåva eller att du behöver betala för gåvans värde. Vi kommer i sådana fall att kontakta dig.

9. Särskilt för varor med digitala delar

När vi erbjuder digitala varor till försäljning på nätet kommer information kring dessa skrivas in här.

 

10. Ångerrätt och öppet köp

10.1 Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot produkten som du har handlat på Webbplatsen.

10.3 Undantag för vissa produkter

Vissa produkter är undantagna från ångerrätt. Det gäller följande produkter:

  • produkter som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel,
  • produkter som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av dig som kund, och
  • avser en produkt som snabbt kan försämras eller bli för gammal, såsom djurfoder, blommor och växter.

 

10.4 Värdeminskning av använda produkter

När du använder din lagstadgade ångerrätt på 14 dagar har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma dess karaktär, egenskaper och funktion.

Du har rätt att ångra ditt köp mot full återbetalning i dessa fall om du meddelar oss inom 14 dagar från den dagen du tog emot produkten. Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet. För att få full återbetalning vid ångerrätt rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick.

 

10.5 Hur du ångrar ditt köp och använder din rätt till öppet köp

Om du vill returnera ditt köp ska du meddela oss inom 14 dagar för ångerrätt från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot eller hämtar din beställning. Du kan enkelt genomföra din retur genom att skicka tillbaka varan till oss. Du betalar själv för returfrakten. Vi betalar ingen returfrakt om du ångrat köpet.

Efter att du har meddelat oss att du vill returnera ditt köp, behöver du skicka tillbaka produkten inom 14 dagar. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten i samma emballage som du fick den i eftersom du är ansvarig för eventuell skada eller förlust under returfrakten som beror på att du har varit vårdslös, till exempel vid bristfällig emballering av produkten.

10.6 Returfrakt

Du bekostar själv returfrakten när du returnerar ditt köp. För skrymmande varor är kostnaden för returfrakt högre. Vad kostnaden för returfrakten är beror på vad det är för produkt och hur den ska transporteras. 

10.7 Återbetalning

När du har returnerat ditt köp, kommer vi att genom vår betaltjänstleverantör göra din återbetalning inom 14 dagar från den dag då du meddelade oss att du vill ångra ditt köp. Vi kommer dock inte göra återbetalningen innan vi har fått tillbaka produkten eller innan du har visat att du har skickat den till oss.Vår återbetalning inkluderar inte fraktkostnaden som du får stå för själv.

11. Reklamation

Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera fel. För reklammation kontakta oss på 0157-70400.

När den reklamerade produkten har tagits emot och vi har konstaterat att reklamationen är giltig, kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag.

Om reklamationen inte är giltig enligt gällande lag har vi rätt att ta ut en administrativ avgift på 250 kronor, felsökningsavgift och kostnad för arbetstid baserat på tidsåtgång för åtgärd samt faktisk fraktkostnad.

12. Garanti

Vi lämnar tillsammans med några av våra tillverkare och leverantörer garanti på vissa av våra produkter. 

13. Våra skyldigheter

Om det är något fel på din produkt eller om leveransen är försenad, ansvarar vi för skador som du drabbats av med anledning av felet eller förseningen, enligt tvingande konsumentskyddslagstiftning. Du behöver dock tänka på att göra vad du kan för att begränsa följderna av ett fel eller en försening. Vi ansvarar bara för skador i den utsträckning som du har vidtagit rimliga åtgärder för att begränsa din skada. Vi ansvarar alltså inte för skador som du hade kunnat undvika genom att vidta rimliga åtgärder. Vi ansvarar inte för skador som du drabbas av på grund av dröjsmål eller fel på produkter som orsakas av hinder utanför vår kontroll och som vi inte skäligen kunde ha räknat med eller vars följder vi inte kunde ha undvikit eller övervunnit.

14. Om dessa Köpvillkor

Vi har rätt att ändra dessa Köpvillkor, men de Köpvillkor som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid för det köpet. Alla ändringar kommer att framgå av senast publicerad version av Köpvillkoren på Webbplatsen. Ändringar träder i kraft från det att du har accepterat Köpvillkoren, det vill säga i samband med att du genomför ett nytt köp på Webbplatsen.

Dessa Köpvillkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Om någon bestämmelse i dessa Köpvillkor skulle anses vara ogiltig eller inte verkställbar av någon behörig domstol, myndighet eller alternativt tvistlösningsorgan, kommer övriga delar av den bestämmelsen och alla andra bestämmelser i dessa Köpvillkor att förbli giltiga och verkställbara till fullo, i enlighet med tillämplig lag.

15. Särskilda villkor för företag

Dessa Köpvillkor gäller för kunder som handlar i egenskap av privatpersoner. Om du genomför ett köp på Webbplatsen som representant för ett företag, accepterar du Köpvillkoren för företagets räkning och garanterar att du har behörighet att godkänna dessa Köpvillkor samt att genomföra köp för företagets räkning.

För kunder som handlar på Webbplatsen i egenskap av företag erbjuder vi inte ångerrätt eller reklamationsrätt som gäller privatpersoner. Vi ansvarar inte heller för indirekta förluster eller utebliven vinst. Därutöver är vårt ansvar under dessa Köpvillkor, för varje förlust eller skada, begränsad till ett belopp motsvarande det totala belopp som kund i egenskap av företag har betalat till oss för den produkt som förlusten eller skadan är relaterad till eller härrör från.

16. Frågor, klagomål eller tvist

Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller klagomål angående din beställning. Du kan enkelt nå oss via de kontaktuppgifter som framgår i början av dessa Köpvillkor.

Du har även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du hittar här.

_______________________

Köpvillkoren fastställdes av Sandbergs Trädgård & Service AB den 16 februati 2024.

KONTAKTA OSS

Besök Vårt Kontor

Öjavägen 4, Flen

Ring Oss

0157 – 704 00

Send Oss ett Mail

info@stos.nu